loading...
می مانیم...
خادم الائمه بازدید : 735 جمعه 19 دی 1393 نظرات (5)

با سلام خدمت تمام بینندگان و کاربران گرامی

 

وبلاگ می مانیم... در نظر دارد به منظور بهبود کیفیت وبسایت و بروز بودن سایت در ایام هفته و همچنین به علت مشغله ی فراوان مدیر این وبسایت،نویسنده های بیشتری را جذب نماید.

لذا کسانی که خواهان نویسندگی در این وبسایت و کمک به مدیر این وبسایت در جهت گسترش دین اسلام و عقاید انقلاب اسلامی می باشند فرم زیر را از دو راه زیر به مدیر این سایت ارسال کنند.

1)از طریق گوشی همراه مدارک خود را که در پایین به آن اشاره شده به شماره ی500010006002076 ارسال کنید.

2)از طریق ایمیل مدارک خود را که در پایین به آن اشاره شده به ایمیل web.tohid@gmail.com ارسال کنید.

مدارک مورد نیاز جهت ارسال:

*نام و نام خانوادگی*تاریخ دقیق تولد(فقط آقایان)*ایمیل*شماره همراه*شهر محل زندگیتان*رمز جهت ثبت نام*نام کاربری جهت ثبت نام

خادم الائمه بازدید : 282 دوشنبه 18 خرداد 1394 نظرات (3)

اعتراف مقام پیشین اسرائیلی: داعش عامل افزایش امنیت اسرائیل است shia muslim

 به گفته هیلوی، درگیری نیروهای یادشده با تروریست های گروه های تکفیری در بحران سوریه سبب شده است که این نیروها با متمرکز کردن قدرت خود بر این درگیری ها و تحمل خسارت های جانی و مالی، تضعیف شوند که تا حد زیادی موجب افزایش بیشتر احساس امنیت این رژیم می شود. 

هیلوی با مطرح کردن این ادعا که نیروهای مقاومت به علت درگیری با عناصر داعش در خاک سوریه، مدتی است که دست به عملیاتی علیه نیروهای نظامی این رژیم در جنوب لبنان نزده اند، این امر را مدیون داعش دانست و افزود: گروه تروریستی داعش با سرگرم کردن نیروهای مقاومت در سوریه، خدمت بزرگی به این رژیم کرده است. 

رژیم صهیونیستی، آمریکا و عربستان حامی گروه های تروریستی داعش و القاعده به شمار می روند که با ارایه کمک های مالی و تسلیحاتی به آنها، تروریست ها را در ارتکاب جنایت هایشان علیه مردم سوریه و عراق، یاری و تقویت می کنند

منبع:جنبش مصاف

خادم الائمه بازدید : 265 پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

بر عالم دنیایی ولی آمد/فخر علی و فخر نبی آمد

سلطان جهاد و عاشق ایثار/یعنی که حسین بن علی آمد

 

ولادت امام حسین(ع) حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) بر محضر ولی عصر (ارواحنا فداه) و نائب بر حقش امام خامنه ای و همه ی مسلمین جهان تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

خادم الائمه بازدید : 279 یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

مرگ "پدر شهرک سازی" رژیم صهیونیستی shia muslim

 

 لونگر در سال 1935 در بیت المقدس در خانواده ای آلمانی متولد شد و نزد خاخام تزیوی یهودا کاک آموزش دید. چند روز پس از پایان جنگ سال 1967 لونگر افرادی را دور خود جمع کرد و آنها تصمیم گرفتند شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین به ویژه در الخلیل و بیت لحم را آغاز کنند. این گروه در سپتامبر 1967 نخستین پیروزی سیاسی را به دست آورد و دولت حزب کارگر به آنان اجازه داد شهرکی را در کفر عتسیون بنیانگذاری کنند که نخستین شهرک یهودی نشین محسوب می شد.

خاخام لونگر در آوریل 1968 معروف شد، زمانی که هتلی را در مرکز شهر الخلیل اجاره کرد و عید فصح یهودی (پاک)‌ را در آن برگزار کرد ولی در پایان مراسم از تخلیه هتل خودداری کرد. وی سپس مجوز احداث شهرک کریات اربع نزدیک الخلیل را به دست آورد و پس از آن که حزب لیکود در سال 1977 قدرت را به دست گرفت، در الخلیل اقامت گزید. هم اکنون حدود 600 شهرک نشین یهودی در الخلیل زندگی می کنند.

لونگر گروه غوش امونیم را بنیانگذاری کرد که از سال 1974 احداث شهرک ها را در سراسر کرانه باختری آغاز کرد. وی یازده فرزند دارد که همگی در شهرک های کرانه باختری به ویژه منطقه الخلیل زندگی می کنند.

منبع: شبستان

خادم الائمه بازدید : 290 سه شنبه 22 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

حضرت علی در کعبه بدنیا نیامده است! shia muslim

 

 «مفتی نعیم» رئیس مدرسه علمیه «جامعه بنوری» از معروف ترین مدارس تکفیری ها در پاکستان اخیرا در گفته هایش با نقض تمام احادیث مستند شیعه و سنی اعلام کرد که امام علی(ع) در کعبه بدنیا نیامده، بلکه ایشان در شعب ابی طالب بدنیا آمده است(!!)

بیان این گفته های عجیب سبب شد که مسلمان پاکستان دست به اعتراض و شکایت بزنند. همچنین شیعیان این کشور برای ثبت شکایتی در خصوص تحریف تاریخ اسلام به پلیس و دادگاه مراجعه کردند.

بنا بر این گزارش؛ رهبر حزب تحریک عوامی و از عالمان برجسته اهل سنت پاکستان نیز به این گفته واکنش داد و گفت: من بعد از سال‌ها تحقیق دریافتم "این خواسته خداوند متعادل بوده که عروس {حضرت زهرا(س)} از خانه رسول اکرم(س) و داماد {حضرت علی(ع)} از خانه خدا باشد.

«طاهر القادری» تصریح کرد: افرادی همچون مفتی نعیم با چنین اظهارات تکفیری، سبب می شوند تا نام مفتی در میان مردم بی اعتبار شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خادم الائمه بازدید : 271 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

طوفان ملت

رهبر انقلاب اسلامی،حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی):


جوانهای مؤمن، جوانهای علاقه‌مند و معتقدین به منهاج امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) توانستند بایستند در مقابل اینها (سعودی‌ها)؛ شیعه وسنّی و شافعی و زیدی و حنفی و همه جورشان ایستاده‌اند در مقابل هجمه‌ی دشمن و ان‌شاءالله پیروز خواهند شد و پیروزی متعلّق به ملّتها است.

زیر صفر

سعودی‌ها در این مسئله خسارت خواهند کرد، ضرر خواهند کرد و به‌هیچ‌وجه پیروز نخواهند شد. دلیل خیلی واضحی دارد؛ دلیلش این است که توانایی‌های نظامی صهیونیست‌ها چندین برابر توانایی نظامی این سعودی‌های کذا و کذا [است]؛ چندین و چند برابر اینها، آنها توانایی نظامی داشتند؛ طرف مقابل آنها هم غزّه‌ی یک وجبی بود. اینجا طرف مقابل یک کشور است، یک کشور ده‌ها میلیونی؛ یک ملّت، کشور پهناور و وسیع. اگر آنها توانستند در غزّه پیروز بشوند، اینها هم خواهند توانست در اینجا پیروز بشوند؛ البتّه اگر آنها هم پیروز میشدند، باز پیروزی اینها احتمالش صفر بود؛ الان احتمالش زیر صفر است....۱۳۹۴/۰۱/۲۰ 

یمن

لب اگر باز کنم سرّ مگو می‌ریزد
می‌روم گریه کنم، چشم فرو می‌ریزد

چند وقت است می و ساقی و ساغر همه اوست
دست من باده نمی‌ریزد، او می‌ریزد

چند ماه است که در راه گلویم خار است
چشم من بغض دلش را به گلو می‌ریزد

جوی‌ها در همه جا روی به دریا دارند
این چه دریاست که یک‌باره به جو می‌ریزد

بی خبر از نفس سوخته‌حالان مگذر
خاصه صبحی که سبو پشت سبو می‌ریزد

این قدر پشت سر سوختگان حرف مزن
من اگر ها کنم از آینه هو می‌ریزد

هر طرف می‌نگری داغ اویس قرن است
خون طفلان یمن از همه سو می‌ریزد

خادم الائمه بازدید : 262 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

رهبری و کتاب

به گزارش خبرنگارمهر، این مقاله که به معرفی کتاب «رجال کَشّی» می‌پردازد، شرح یکی از مدخل‌های اصلی حرف «ر» نوزدهمین مجلد دانشنامه جهان اسلام  است که در کنار مقالات علم رجال و شاخه‌های آن، رجال طوسی، و رجال نجاشی اطلاعات و تحلیل‌های جامعی درباره بخش مهمی از علوم حدیث را در اختیار محققان قرار می‌دهد.

به‌نوشته دانشنامه جهان اسلام، علم رجال عنوانی برای یکی از شاخه‌های علوم حدیث ناظر به بررسی احوال و اوصاف راویان حدیث و بیان اصول و قواعد آن است. این نوشته می‌افزاید: دانشمندان مسلمان و به‌ویژه ناقدان حدیث، از آغاز تدوین علوم اسلامی همواره به بررسی احوال راویان مذکور در سلسله‌ اسناد احادیث پیامبر اکرم و ائمه ـ علیهم‌السلام ـ اهتمام داشته و از آن به‌مثابه دانشی کمکی برای علم‌الحدیث و مآلاً فقه بهره برده‌اند.

در سرآغاز مقاله رجال‌کشی آمده است: «رجال کَشّی، نام یکی از کهن‌ترین کتب رجالی شیعه است که امروزه فقط گزیده آن با عنوان اختیار معرفة‌الرجال در اختیار است. مؤلف این کتاب ابوعمرو محمدبن عمربن عبدالعزیز کشی و سامان‌دهنده گزیده آن شیخ‌طوسی است. موضوع کتاب، تاریخ رجال حدیث و ذکر طبقات آنهاست و روش آن، باتوجه به گزیده موجود، درج روایاتی است که در مدح یا قدح رجال حدیث و اصحاب امامان وارد شده، بی‌آنکه در همه موارد، نظری درباره آن روایت ابراز شود.»

در این مقاله که بازتألیف مقاله پژوهشی «چهار کتاب اصلی علم رجال» تألیف حضرت آیة الله خامنه­ ای است و در سال ۱۳۵۱ در یادنامه علامه‌ امینی منتشر شده، زوایای مختلف کتاب رجال کشی به‌عنوان یکی از آثار علمی کهن شیعی مورد بررسی قرار گرفته‌است.

سطرهای آغازین مقاله به معرفی اجمالی اثر، بیان نام کامل و دقیق کتاب و مؤلف آن اختصاص یافته و گزارشی از موضوع کتاب به آن افزوده شده‌است.

در ادامه، گونه‌شناسی روایاتی که کشی در شرح‌حال راویان نقل کرده، مورد بحث قرار گرفته و به شرح اقدامات دانشمندانی همچون شیخ‌طوسی و نجاشی که متن کتاب را در اختیار داشته و از محتوای آن بهره علمی برده‌اند، پرداخته شده‌است.

گزارش و تحلیل روش شیخ‌طوسی در استفاده از مطالب کتاب و فرایند گزینش و نامگذاری اثری مبتنی بر آن با عنوان اختیارالرجال و بحث درباره صحت انتساب آن به شیخ‌طوسی از دیگر موضوعاتی است که در این مقاله به تفصیل از آن سخن به­میان آمده‌است.

بخش‌های پایانی مقاله به بیان آرا بزرگانی از علمای شیعه درباره کتاب رجال کشی و متن و نسخه‌های موجود از آن اختصاص یافته و به مرور کارهای علمی چندی که بر محور این کتاب یا کتب برگزیده و پیراسته مأخوذ از آن، انجام یافته اشاره شده‌است.

بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی که متولی فراهم‌آوری و انتشار دانشنامه جهان اسلام است، با اقدام و پیشگامی مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری و دعوت ایشان از شماری از استادان دنشگاه و حوزه در سال ۱۳۶۲ تأسیس شد و ریاست عالیه آن با همچنان با معظم‌له است.

مجلد نوزدهم دانشنامه جهان اسلام حاوی بخش پایانی مدخل‌های حرف «ذ» و بخشی از مدخلهای حرف «ر» به تازگی منتشر شده و مقالة علمی مقام معظم رهبری با عنوان «رجال کشّی» در صفحه ۵۵۶ آن به طبع رسیده‌است.

این مجلد که به کوشش جمع کثیری از اعضای علمی بنیاد و با مشارکت استادان و پژوهشگران کشورمان و برخی استادان کشورهای دیگر فراهم آمده و تا ۶۰ مجلد تکمیل می‌شود از ۱۶ اردیبهشت‌ماه در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

خادم الائمه بازدید : 271 شنبه 05 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

جایگزین موقت البغدادی shia muslim

 گروه تروریستی داعش درصدد حمله به عتبات عالیات در عراق است.

به گزارش مشرق، گروهک تروریستی داعش با ارسال پیامی به تروریست‌های خود، از آنان خواست برای تخریب ضریح‌های مطهر امامان شیعه (علیهم السلام) آماده شوند.

سایت خبری «وردنا» در این باره نوشت: «گروهک تروریستی داعش در فلوجه عراق، طی نامه‌ای تحت عنوان «آمادگی برای جنگ بزرگ» از اعضای خود خواست برای حمله به مرقد امامان شیعه (علیهم‌السلام) آماده شوند.»

هفته گذشته چند عضو گروه تروریستی داعش که قصد نفوذ به کربلا را داشتند دستگیر شدند.

خادم الائمه بازدید : 324 جمعه 04 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

 کتابخانه دولتی برلین آلمان، نسخه خطی قرآن کریم متعلق به قرن اول و دوم هجری را که قدیمی ترین نسخه در نوع خود در جهان به شمار می آید، در معرض دید قرار داده است.

مسئولان این کتابخانه اعلام کردند : نتایج رسیده از مرکز تحلیلی سوئیس حاکی بر آن است که این قرآن گنجینه فرهنگی بی نظیر است که نمی توان بهایی بر آن گذاشت.

این مرکز تحلیلی که در زوریخ قرار دارد، اعلام کرد که این نسخه خطی قرآن کریم، قدیمی ترین قرآن در جهان است که تاریخ آن به سالهای 606 و 652 میلادی بازمی گردد.

این مرکز تاکید می کند که نتیجه آزمایش ها و تحلیل ها بر روی این نسخه خطی نشان می دهد که این نسخه قرآنی به سالهای آخر زندگی پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) یا 20 سال پس از وفات ایشان یا بیشتر بازمی گردد.

این نسخه خطی متشکل از هفت صفحه از پوست حیوانات است که بر روی آن آیاتی از سوره های نساء و مائده نوشته شده است و اثر گذشت زمان بر آن مشخص است.

این کتابخانه طبقه بندی شده از مهمترین کتابخانه های تحقیقاتی در اروپا به شمار می آید که یک مجموعه بزرگ از نسخه های خطی اسلامی بی نظیر از عصرهای مختلف را در برگرفته است.

منبع: شبستان

خادم الائمه بازدید : 298 چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 نظرات (1)
1172
یارب بپذیر این همه نفرین را
از حد گذرانده بی حیا توهین را
از دست علمدار فقط کار آید
جز شیر که باید بزند شاهین را
-------------------------------
هشدار من این است که کفتار مپیچ
بیهوده به پای شیر کرار مپیچ
او با نگهش پشت تورا خرد کند
اینقدر به پنجه ی علمدار مپیچ
--------------------------------
یارب چقدر صبر و مدارا بس نیست؟
ان کس که چنین کند به جز ناکس نیست
بیهوده طمع به پنجه ی شیر کند
این لقمه برای دهنِ کرکس نیست
--------------------------------
هرگونه جسارت به شما محکوم است
نابودیِ دشمن علی محتوم است
در چهره ی ان کس که کند هتاکی
اثارِ حرام زادگی معلوم است
--------------------------------
گیرم که قلم به کافر افتاد مخور غم
یک لکه به روی دفتر افتاد مخور غم
تاریخ نشان داده که با پنجه ی عباس
هر کس که در افتاد ور افتاد مخور غم
خادم الائمه بازدید : 147 یکشنبه 30 فروردین 1394 نظرات (0)

به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در پاسخ به منتقدان حجاب وی در سفرش به ایران، از اقدام خود دفاع کرد.

وی در پاسخ به منتقدانی که حجاب وی در ایران را تحمیلی و "مضحک" توصیف کرده بودند گفت: "حجاب برای من اصلا نوعی تحمیل نیست. من در استرالیا هم گاهی موهای خود را با روسری یا کلاه می‌پوشانم."
گفته می شود پیش از سفر بیشاپ به ایران، برخی رسانه‌ها از جمله گروه موسوم به "آزادی‌های یواشکی" از وی خواسته بودند هنگام ورود به تهران از پوشیدن حجاب اجتناب کند.
خادم الائمه بازدید : 282 جمعه 28 فروردین 1394 نظرات (0)

 

 

 

سردار سعید قاسمی از جمله فرماندهان سالهای دفاع مقدس است. راوی جنگی که پس از سالهای دفاع مقدس همراه با شهید سید مرتضی آوینی عازم دیار جبهه بود، این روزها در دهه پنجاه عمر خود روزهای جوانی در جبهه را مرور می کند و مواضع اش به مذاق خیلی از سیاسیون و یاران قبلی اش خوش نمی آید.

خادم الائمه بازدید : 151 جمعه 29 اسفند 1393 نظرات (1)

بسم رب المهدی


مهدی یاوران عزیز

لحظات منتهی به تحویل سال بهترین فرصت است  تا همه با هم از خداوند متعال ملتمسانه بخواهیم در فرج حضرت بقیه الله العظم (عج) که همانا فرج خود ماست تعجیل فرمایند.

وعده ما لحظه تحویل سال نو با قرائت دعای "عظم البلا" و خواندن نماز امام زمان (عج) .

این فرصت طلایی را از دست ندهیم .

ارسال به دیگران.

 

 السلام عليک يا ربيع الأنام و نضره الأيام

سلام بر تو اي بهار خلايق و خرمي روزگار!

مولایم ما را ببخش که یک عمر چه کودکانه نشستیم و انتظار کشیدیم تا صدای شلیک یک توپ ، نوید آمدن بهار را سردهد.

ای صد افسوس که تو بهار ما بودی ومن بی تو هر فروردینم، دی  بود و نمی دانستم.

صادق (ع) آل محمد(ص) فرموند: که  نوروز و  اول بهار روزی است که ما توقع فرج حضرت مهدی (عج) را داریم.

 کودک که بودم پدرم جمعه ها صبح درب خانه را آب و جارو می کرد تا  اگر مولا از آن حوالی عبور کند ...

و نوروز هر باره این حس را در من زنده می کند.

مردمی را می بینم که سراسر شوق و شورند ، خانه تکانی می کنند و لباس های نو برتن...

اما برای چه ؟ برای که ؟

اینان منتظرند تا  بهار شود ؟

سالهاست می اندیشم که هنگام بهار مگر چه می شود که اینگونه به هم می ریزیم ، مهربان می شویم، به سراغ هم می رویم و از همه مهمتر منتظر می شویم...

انتظار ...

سالهاست به لحظات تحویل سال و یک دقیقه ای که قبل از حلول سال نو همه ساکتند و نفس ها را در سینه حبس می کنند می اندیشم!

و هر ساله هیچ اتفاقی نمی افتند!!!

کجایی ای  ربيع الأنام و نضره الأيام

نمی دانم ،  شاید از گذشته به ایرانیان اینگونه آموختند تا رزمایش ظهور برگزار کنند ...

وصد افسوس که ره گم کردیم و انتظار خورشید آسمانی را کشیدیم و حال آنکه تو خود خورشید در زمین ما بودی و ما ندانستیم.

ای کاش دقایقی تمام نفس ها برای تو حبس می شد و همه با هم زمزمه می کردند دعای عهد و ندبه و فرج  را ...

و ای کاش هفت سین مان را در جمکران می گستردیم

و در آن به جای سفره ، "سجاده ای" می انداختیم به گستردگی زمین...

و"ستاره ای" از آسمان به زیر می کشیدیم به یاد تو...

و "ساعتی" برای شمار ثانیه هایی که بی تو گذشت

و "سدر" را به یاد سدره المنتهی مصطفی  (ص) بر سجاده می ریختیم!

و "سیصد و سیزده سرباز و سلاحی" به نشان پایبندی بر سوگندی که با تو بسته ایم تا خونی که در رگهایمان است  نذر تو باشد که چه نیکو در عهد آموختیم بسراییم " شاهِراً‌ سَيْفي ،  مُجَرِّداً قَناتي، مُلَبِّياً دَعْوَةَ الدّاعي فِي الْحاضِرِ وَ الْبادي " و با شميشر آخته  ، و نيزه برهنه ،  پاسخ ‌گويان به نداى آن خواننده بزرگ در شهر و باديه ایم.
و سین ششم سجاده مان  را از خدا می خواهیم تا "سرمه" کشد چشمانمان را به وصال دیدارش... و شنوا سازد شنوایی مان را به نوای انا المهدی...

اَللّـهُمَّ اَرِنيِ الطَّلْعَةَ الرَّشيدَةَ ، وَ الْغُرَّةَ الْحَميدَةَ وَ اكْحُلْ ناظِري بِنَظْرَة منِّي اِلَيْهِ

و سین هفتم را نیز من بر این سجاده می نشانم " سلام علی آل یاسین".

به امید ظهور مولی و سرورمان حضرت حجه ابن الحسن العسکری (عج) که صد البته نزدیک است.

خادم الائمه بازدید : 136 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

حضرت فاطمه زهرا(س) می فرماید: در حالی که بستر خود را پهن کرده بودم، رسول خدا(ص) بر من وارد شد و فرمود: ای فاطمه، سر به بستر خواب مگذار مگر این که چهار عمل را انجام دهی: قرآن را ختم کن، پیامبران را شفیع خود قرار بده، اهل ایمان را از خویش راضی گردان و یک حج و عمره انجام بده.

پدرم این چهار دستور را داد و مشغول نماز شد. من هم در حالی که انجام این چهار کار را مشکل می دیدم، به فکر فرو رفتم و صبر کردم که نماز پدرم تمام شود و برای انجام آن اعمال راهنمایی بگیرم. وقتی نماز حضرتش به پایان رسید، عرض کردم: ای رسول خد، چهار دستور به من دادی که برای انجام آن در این وقت کم توانایی ندارم. آن حضرت لبخندی زد و بعد فرمود:

اگر (قل هو الله احد) را سه مرتبه بخوانی، مثل این است که یک ختم قرآن انجام داده ای;

و اگر بر من و پیامبران قبل از من صلوات بفرستی، همه ما روز قیامت شفیعان تو هستیم;

و اگر برای اهل ایمان از خداوند آمرزش بخواهی، همه آنان از تو رضایت مند خواهند شد;

و اگر بگویی: (سبحان الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اکبر) مانند این است که حج و عمره انجام داده ای.

مجله معارف اسلامی شماره ۴۹

خادم الائمه بازدید : 224 شنبه 16 اسفند 1393 نظرات (0)

با سلام  بنده مقاله ای را در فضای اینترنت دریافت و تنظیم کرده ام .ابن مقاله اسناد حمله به خانه وحی در کتب اهل سنت می باشد. برای دانلود بر روی کلمه ی دانلود که در زیر آمده کلیک کنید.در صورت هر بروز مشکل به ایمیل بنده web.tohid@gmail.com پیام ارسال نمایید.

 

دانلود مقاله اسناد حمله به خانه وحی در کتب اهل سنت=> دانلود

خادم الائمه بازدید : 168 یکشنبه 10 اسفند 1393 نظرات (1)

ثامن تم : عشـــــق بــــازی!

 

داشــتــــــــ رو زمیــــــن با انگــشـتــــــــ چیــــــزی مــی نوشــتــــــــــ...
رفتـــــن جلــــو دیــــدن چنــــدیـــن متــــر صــــدهــــا بـــار نـــوشتـــــه
حسیـــــــن......حسیــــــن....حســــــین......
طوریــــــکه انــگشتـــش زخـــــــم شـــــده !
ازش پـــرسیــــدن:
حـــــاجــــی چــــکـــار میــــکنــــی ؟؟
گــــفت:
چـــــــون میســــر نیستـــــــــ مـــــن را کـــــام او .......
عشـــــــق بــــــازی میــــکنـــــم بـــا نــــام او ......

(خاطــره ای از شهیــد پــازوکــی)

خادم الائمه بازدید : 156 پنجشنبه 07 اسفند 1393 نظرات (0)

آمادگی عربستان برای حمله نظامی به ایران

 یک منبع در اتحادیه اروپا اعلام کرده است که دیپلمات های سعودی در دیدارهای محرمانه ای که با طرف های اروپایی داشته اند،‌ تصریح کرده اند که در خصوص پرونده هسته ای ایران هماهنگی کاملی با اسرائیل دارند و اگر از عربستان درخواست شود این کشور اجازه می دهد از حریم هوایی اش برای حمله به ایران استفاده شود.

براساس گزارشی که شبکه دو تلویزیون اسرائیل منتشر کرده است،‌ عربستان سعودی موافقت خود را مشروط به پیشرفت در خصوص قضیه فلسطین کرده است.

در همین رابطه مسئولان اسرائیلی تاکید کرده اند که برای اطلاع از آنچه در مذاکرات هسته ای درجریان است نیازی به ایالات متحده امریکا ندارند. چون در بین کشورهای بزرگ شرکای دیگری هم دارند. 

خادم الائمه بازدید : 144 چهارشنبه 06 اسفند 1393 نظرات (0)

با سلام خدمت شما.

ابتدا از به روز نبودن وبلاگ در چند هفته ی اخیر به شدت عذر خواهی میکنم زیرا بنده در حال تحقیق بر روی وجود اسم علی(ع) در قرآن و تکمیل مقاله شیطان و سجده بر آدم(ع) بودم.

مقاله بنده کامل و جامع می باشد امام هر مقاله گرچه جامع باشد ولی باز هم دارای نقایصی هست.لطفا نقایص موجود و هرگونه سوالی که برایتان پیش امد را به ایمیل بنده به آدرس(web.tohid@gmail.com) ارسال کنید و برای دریافت تا 24 ساعت منتظر بمانید.

این مقاله درباره ی دلیل عدم سجده ی شیطان و اثبات کافر بودن او قبل از خلقت آدم(ع) می باشد.

برای دانلود ابتدا به ادامه مطلب رفته سپس عضو شوید.

خادم الائمه بازدید : 176 پنجشنبه 30 بهمن 1393 نظرات (1)

داستان پند آموز امام نقی (علیه السلام) در قفس شیر

 

در ایام متوکل عباسی زنی ادعا کرد که من حضرت زینب هستم و متوکل به او گفت: تو زن جوانی هستی و از آن زمان سالهای زیادی گذشته است.
آن زن گفت: رسول خدا در من تصرف کرد و من هر چهل سال به چهل سال جوان می شوم. 
متوکل، بزرگان و علما را جمع کرد و راه چاره خواست.
متوکل به آنان گفت: آیا غیر از گذشت سال، دلیل دیگری برای رد سخنان او دارید؟ 
گفتند: نه.
آنان به متوکل گفتند: هادی را بیاور شاید او بتواند باطل بودن این زن را روشن کند.
امام حاضر شد و فرمود: این دروغگو است و زینب در فلان سال وفات کرده است. 
متوکل پرسید: آیا غیر از این، دلیلی برای دروغگو بودن هست؟
امام فرمود: بله و آن این است که گوشت فرزندان فاطمه بر درندگان حرام است. تو این زن را به قفس درندگان بینداز تا معلوم شود که دروغ می گوید.
متوکل خواست او را در قفس بیندازد، او گفت: این آقا می خواهد مرا به کشتن بدهد، یک نفر دیگر را آزمایش کنید. برخی از دشمنان امام به متوکل پیشنهاد کردند که خود امام داخل قفس برود.
متوکل به امام عرض کرد: آیا می شود خود شما داخل قفس بروید؟! نردبانی آوردند و امام داخل قفس رفت و در داخل قفس شش شیر درنده بود. 
وقتی امام داخل شد شیرها آمدند و در برابر امام خوابیدند و امام آنها را نوازش کرد و با دست اشاره می کرد و هر شیری به کناری می رفت.
وزیر متوکل به او گفت: زود او را از داخل قفس بیرون بیاور و گرنه آبروی ما می رود. 
متوکل از امام نقی (ع) خواست که بیرون بیاید و امام بیرون آمد. 
امام فرمود: هر کس می گوید فرزند فاطمه (س) است داخل شود. 
متوکل به آن زن گفت: داخل شو.
آن زن گفت: من دروغ می گفتم و احتیاج، مرا به این کار وا داشت و مادر متوکل شفاعت کرد و آن زن از مرگ نجات یافت.

منابع:
- بحار الانوار ج 50 ص 149 ح 35 چاپ ایران.
- منتهی الامال ج 2 ص 654 چاپ هجرت.
- تاریخ‏ قم،ص:201

خادم الائمه بازدید : 123 چهارشنبه 15 بهمن 1393 نظرات (0)

واکنش‌های بین المللی به  سوزانده شدن خلبان اردنی

 

انتشار تصاویر و فیلم مربوط به زنده سوزاندن معاذ الکساسبه خلبان اردنی توسط گروه داعش با موجی از واکنش های داخلی وبین المللی مواجه شده است.

بنا بر اعلام پایگاه خبری العهد لبنان، مسئولان اردن در واکنش به این اقدام ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی دو نفر از اعضای وابسته به القاعده و داعش را صبح امروز اعدام کردند. همچنین سه روز در اردن عزای عمومی اعلام شده است.

هزاران نفر از شهروندان اردنی با برپایی تظاهراتی در امان و الکرک خشم خود را از جنایات داعش ابراز کردند و خواهان واکنش شدید به این اقدام شدند.

المیادین گزارش داد: اعضای شورای امنیت با اجماع اعدام خلبان اردنی را محکوم کردند. پایگاه خبری المسله نیز اعلام کرد: «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق شب گذشته ضمن محکوم کردن جنایت اخیر داعش از ائتلاف مقابله با داعش خواست که این گروه تروریستی را هدف حملات شدید قرار دهند.

«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق نیز همبستگی و همدردی خود را با اردن و خانواده خلبان اردنی ابراز کرد.

النشره نیز گزارش داد: وزارت امور خارجه مصر نیز در بیانیه ای اعلام کرد: کشته شدن معاذ الکساسبه اقدامی وحشیانه بود که با ارزش های دین مبین اسلام و تمامی ادیان آسمانی تناقض دارد. مصر به شدت این جنایت را محکوم می کند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر نیز بر حمایت قاهره از اردن در شرایط حساس کنونی تاکید کرد.

«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق نیز ضمن تسلیت به خانواده خلبان اردنی و مردم این کشور گفت: عراق و اردن در مبارزه با داعش در یک صف واحد قرار دارند.

قطر نیز که یکی از حامیان اصلی مالی و تبلیغاتی گروه های تروریستی همچون القاعده به شمار می رود با مردم و دولت اردن ابراز همدردی کرد.

وزارت امور خارجه لبنان نیز کشته شدن خلبان اردنی را محکوم و ابراز امیدواری کرد که تمام جنایات گروه های افراطی همچون داعش در سطح جنایات ضد بشری تلقی شود.

سودان و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز جنایت جدید داعش را محکوم کردند. کاخ سفید نیز به نقل از «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که جنایت اخیر داعش اقتضا می کند که جامعه جهانی تلاش های خود را برای نابودی این گروه افزایش دهد.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس نیز در صفحه اجتماعی توئیتر گفت: اعدام خلبان اردنی عزم ما را برای مقابله با داعش شدت خواهد بخشید.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اعدام وحشیانه خلبان اردنی به خانواده و ملت اردن تسلیت گفت.

پایگاه الوفاق نیز گزارش داد که جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه ای جنایت وحشیانه داعش را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این جنایت وحشتناک ثابت می کند که تروریسم به هیچ دین و هویتی وابسته نیست و دشمن انسانیت است.

در ادامه بیانیه گفته شده است: این جنایت جنایتی علیه تمامی مسلمانان، اعراب و انسانیت محسوب می شود.



منبع: مهر

خادم الائمه بازدید : 148 چهارشنبه 08 بهمن 1393 نظرات (2)

جنبشهای فلسطین،عراق و لبنان به حزب الله تبریک گفتند

 

 ائتلاف نيروهاي مقاومت فلسطين، عمليات مزارع شبعا را قهرمانانه توصيف كرد.

احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامي فلسطين نیز در واکنش به عملیات حزب الله گفت که رژيم صهيونيستي نفس هاي آخرش را مي كشد.

جنبش فلسطيني الصابرين، ضمن تبريك عمليات شجاعانه حزب الله، آن را جنگ همه جانبه با دشمن و بیانگر توانايي حزب الله در پاسخگويي مناسب به تجاوز صهيونيست ها دانست.

گردان هاي حزب الله عراق هم عمليات مزارع شبعا را قهرمانانه توصيف كرد و آن را به مقاومت لبنان تبريك گفت.

حزب نهضت و آزادي خواهي لبنان، پيروزي هاي حزب الله را به نيروهاي مقاومت تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد كه همه احزاب و طوايف و مسوولان لبناني از مقاومت حمايت كنند.

حزب دموكراتيك لبنان هم عمليات قهرمانانه حزب الله در مزارع شبعا را تبريك گفت.

در همین حال رسانه هاي رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه آمريكا اين حمله را حادثه خطرناكي ارزيابي كرده است كه در عين حال نمي تواند نقطه آغاز يك جنگ جديد باشد.

يك منبع نظامي در گفت و گو با راديو ارتش رژيم صهيونيستي اجرای عمليات مزارع شبعا را از طريق تونل بعيد ندانست.

یاد آور می شود که حزب الله لبنان در بیانیه ای عملیات مزارع شبعا را برعهده گرفت و اعلام کرد که این عملیات صبح چهارشنبه (8بهمن ماه) ساعت 11:35 انجام شد.

حزب الله لبنان تأکید کرد که گروه "شهدای قنیطره" وابسته به مقاومت اسلامی، نظامیان رژیم صهیونیستی را در این عملیات هدف قرار دادند.

خادم الائمه بازدید : 212 شنبه 04 بهمن 1393 نظرات (0)

 در پی حوادث اخیر فرانسه، مقام معظم رهبری در پیامی خطاب به جوانان اروپا و آمریکا از آنان خواستند درباره حقیقت اسلام تحقیق کنند و تسلیم هیاهو و جنجال های اسلام هراسی دولتمردان و رسانه های جهانی نشوند.

خادم الائمه بازدید : 147 شنبه 04 بهمن 1393 نظرات (0)

اسرائیلی‌ها به غلط کردن افتادند

 

 «هاآرتص» در نوشتاری با موضوع حمله ارتش صهیونیستی به نیروهای حزب الله لبنان که منجر به شهادت شماری از فرماندهان مقاومت شد، نوشت: «یک منبع امنیتی (رژیم اشغالگر) اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفته است که این رژیم در حمله به جنوب سوریه، قصد نداشته فرمانده ایرانی را هدف قرار دهد و تصور می‌کرده به گروهی از نیروهای سطح پائین حمله کرده است».

«هاآرتص» با تکرار اظهارات این مقام صهیونیستی، بطور رسمی آن را "عذرخواهی"رژیم اشغالگر اسرائیل توصیف کرد و افزود: به نظر می‌رسد این منبع ارشد امنیتی (رژیم اشغالگر) اسرائیل با هدف «جلوگیری از بروز هرگونه تنش با ایران و گروه حزب‌الله لبنان» این اظهارات را مطرح کرده است.

این روزنامه با اشاره به حاکم شدن وحشت در سراسر سرزمین های اشغالی، نتانیاهو را باعث به خطر افتادن ساکنان و موجودیت این رژیم توصیف کرد و نوشت: اکنون هیچکس نیست که از نتانیاهو نخواهد که به هرترتیبی که شده، خشم حزب الله و ایران را فروبکاهد.

در حمله روز یکشنبه بالگردهای توپدار رژیم‌ صهیونیستی به منطقه «قنیطر» واقع در جنوب سوریه، سردار سرتیپ پاسدار «محمدعلی الله دادی» به همراه شماری از اعضای حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند.

منبع اسرائیلی مورد استناد رویترز در پاسخ به این پرسش که آیا تل‌آویو انتظار اقدامات تلافی‌جویانه ایران یا حزب‌الله را دارد، گفت: «پاسخ آن‌ها تقریبا قطعی است. انتظار آن را داریم؛ اما می‌توان در نظر گرفت که شکل‌گیری تنش گسترده، به نفع هیچ‌ یک از طرف‌ها نیست.»

هاآرتص همچنین در حساب توئیتری خود با انتشار تصویری از سردار «قاسم سلیمانی» در ذیر این مطلب نوشت: «ما فکر می کردیم در حمله به سوریه، نظامی رده پایین را نشانه رفته ایم؛ نه یک فرمانده ایرانی را.»

منبع: هاآرتص

خادم الائمه بازدید : 126 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (1)

این شعر از آقای توحید ابراهیمی مدیر همین وبسایت یعنی(می مانیم...) می باشد.

 

دریا برای اصغر تو آب می شد

عالم برای اشک او بی تاب می شد

*

می خواست تصویرش بماند در دوعالم

پس قامتش در دست بابا قاب می شد

*

چشمان او مثل ستاره هرچه باشد

آخر برادرزاده ی مهتاب می شد

*

او چشمه بود و داشت گل می کرد آن روز

خاری به چشم لشکر مرداب می شد

*

وقتی که گلچین اختیار آب را داشت

پس دسته گل با تشنگی در خواب می شد

*

بین دو دستان نگارش در قنوت است

یک دشت بهر این علی محراب می شد

*

یک حرمله کافیست بهر روضه خوانها

داغش برابر با همه اصحاب می شد

*

او آبروی هرچه اقیانوس را برد

 

دریا برای اصغر تو آب می شد

خادم الائمه بازدید : 116 سه شنبه 30 دی 1393 نظرات (0)

پیام دو کلمه ای «سید حسن نصرالله» به صهیونیست‌ها

 

به گزارش مصاف، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی دوکلمه‌ای به صهیونیست‌ها هشدار داده «پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید.»
پس از حمله روز گذشته نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، امروز دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب بهصهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که «جهزوا ملاجئکم!» (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید).
این پبام که بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری و عربی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه المنار قرار گرفته، در واقع اعلام جنگ نصرالله به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای با تأیید شهادت جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه، اسامی شهدای خود در قنیطره سوریه را اعلام کرد.
بر اساس بیانیه حزب الله لبنان، اسامی شهدای لبنانی از این قرار است:
۱ـ شهید فرمانده محمد احمد عیسى «ابو عیسى»
متولد: عربصالیم ۱۹۷۲ م / متأهل / ۴ فرزند
۲ـ شهید جهاد عماد مغنیه «جواد»
متولد: طیردبا ۱۹۸۹ م / مجرد
پدر ایشان شهید «عماد مغنیه» معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان بود که در ۲۳ بهمن ۸۶ در انفجاری تروریستی در دمشق به شهادت رسید.
۳ـ شهید عباس ابراهیم حجازی «سید عباس»
متولد: الغازیه ۱۹۷۹ م / متأهل / ۴ فرزند
۴ـ شهید محمد علی حسن ابو الحسن «کاظم»
متولد: عین قانا ۱۹۸۵ م / مجرد
۵ـ شهید غازی علی ضاوی «دانیال»
متولد: الخیام ۱۹۸۸ م / متأهل / یک پسر
۶ـ شهید علی حسن ابراهیم «ایهاب»
متولد: یحمر الشقیف ۱۹۹۳ م / مجرد
حزب الله اعلام کرد علی طباطبائی که هدف اصلی حمله اسرائیل به قنیطره بوده در سلامتی کامل است.

خادم الائمه بازدید : 157 دوشنبه 29 دی 1393 نظرات (0)

و چگونه گمان می کنند که با پاشیدن خاک بر چهره خورشید،

می توانند حیات بخشی و روشنایی اش را خاموش کنند؟!

e734e9a372c428575f629174b4676e97-425

 

توهین نشریه فرانسوی به پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) را محکوم می کنیم.

 

به گزارش بسیج دانشجویی دانشگاه طبری و به نقل از  خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، دانشجویان انقلابی در اعتراض به توهین مجدد به ساحت پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) و حمایت دولت فرانسه از این اقدام ، در برابر سفارت فرانسه در تهران تجمع می‌کنند.



پیش از این دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور تاکید کرده بود اقدامات قانونی برای اخذ مجوز جهت برگزاری این تجمع انجام شده و در صورت صدور مجوز و موافقت مسئولین مربوطه این تجمع اعتراضی مطابق برنامه برگزار می‌شود.

 

بر اساس اخبار واصله مجوز تجمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به توهین مجدد به ساحت پیامبر اکرم(ص) و حمایت دولت فرانسه از این اقدام، مقابل سفارت فرانسه صادر شده است.



این تجمع دوشنبه ۲۹ دی رأس ساعت ۱۵ مقابل سفارت فرانسه در تهران آغاز می‌شود.

خادم الائمه بازدید : 169 دوشنبه 29 دی 1393 نظرات (0)

 

شهادت پسر شهید عماد مغنیه در حمله موشکلی بالگرد اسرائیلی در سوریه

پایگاه خبری النهار نزدیک به 14 مارس ادعا کرده در این حمله هوایی «جهاد مغنیه» پسر کوچک شهید عماد مغنیه نیز به شهادت رسیده است...

حزب الله اعلام کرده در ساعات آینده جواب محکمی به دشمن اشغالگر خواهد داد. در این اعلامیه حزب الله به شهرک نشینان توصیه کرده به پناهگاه ها بروند.
از زبان سید حسن نصرالله چنین نقل شده که اسراییل شروع کرد و ما با مشت آهنین پاسخ خواهیم گفت.

خادم الائمه بازدید : 182 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)
تروریسم در اروپا

منصور ضابطیان‏

تصویر امروز پاریس تکان دهنده است.
وحدت فرانسویان و بسیارى از ملل دیگر به بهانه کشته شدن تنها ١٧ نفر و ما اینجا در جهان اسلام سال هاست که داریم قربانى مى دهیم و ککمان هم نمى گزد.

چند ماه است که داعش دارد در عراق سر مى برد، تجاوز مى کند، ویران مى کند و… چند سال است که سوریه قربانى مى دهد، فلسطین به آتش کشیده مى شود و جهان اسلام خواب است.
امروز سران کشورهاى غربى بازو در بازوى هم پیشاپیش مردم پاریس راهپیمایى کردند.

چه زمانی سران کشورهاى اسلامى توانستند بر سر بدیهیات به توافق برسند؟
چه وقت توانستند متحد شوند و مردمانشان را به دور از تحجر و شعارزدگى متحد کنند؟

من شیفته غرب نیستم، از سیاست هم بیزارم اما راستش غبطه مى خورم در تماشاى این شعور متحد. غصه می خورم که قیمت جان هزاران مسلمان کمتر است از قیمت جان هفده شهروند فرانسه و غم انگیز اینکه خودمان خودمان را بى قدر کرده ایم.

اروپایى ها این هفته، هفته وحدتشان بود، مبارکشان باشد!

نماز وحدت

هرقدر از دیدن آن عکس زشت حرص خوردید، حالا با دیدن این عکس زیبا لذت ببرید!
نماز وحدت، جمعه، اختتامیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، تهران. همه با هم، یک نماز رو به امامت عالم شیعه اقامه کردند و نماز دیگر رو به امامت عالم اهل سنت.

عکس: برگزاری نمازهای وحدت شیعیان و اهل و سنت در کنار هم در بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی.
تصاویر بیشتر.

منبع: bgh.ir

http://www.basijtabari.rozblog.com/
خادم الائمه بازدید : 171 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (1)

شبکه دولتی انگلیس به بهانه پوشش خبری اتفاقات اخیر فرانسه، کاریکاتوری موهن از پیامبر اسلام را به نمایش گذاشت. این درحالی است که براساس مقررات خبری پیشین این شبکه، هرگونه نمایش چهره پیامبر اسلام ممنوع بوده است؛ اما بی‌بی‌سی پس از این برنامه با زیر سؤال بردن دستورالعمل خود مدعی شد که این دستورالعمل قدیمی بوده و در حال بازبینی و اصلاح است.

خادم الائمه بازدید : 293 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

 

مسئله غدیر از جمله وقایع و احادیثی است که دشمنان همیشه در صدد خدشه دار کردن آن بوده اند. یکی از شبهاتی که وهابیت برای ایجاد تفرقه بین برادران شیعه و سنی، و برای زیر سوال بردن ماجرای غدیر خم و به تبع آن ولایت امیر مومنان (علیه السلام) و سفارشی که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) درباره ایشان فرمودند، مطرح می کنند آن است که حدیث غدیر «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» حدیث صحیح و متواتر نیست و تنها شیعه آن را به عنوان یک حدیث معتبر قلمداد می کند.

یکی از کارشناسان وهابی در شبکه ای حدیث غدیر را به عنوان «خبر واحدِ متواتر» دانسته و به همین دلیل آن را رد کرده است.

این سخن نشان می دهد این کارشناس وهابی نه می داند خبر واحد چیست و نه متواتر. خبری که متواتر باشد، دیگر واحد نیست مانند اینکه بگوییم فلان شخص کچلِ مودار است!

خبر واحد: خبر ضعیفی است که تنها یک نفر راوی آن بوده باشد. 

حدیث متواتر: متواتر حدیثی است که از طرق گوناگون و راویان مختلف و زنجیره سندهای متفاوت با یک معنا و عبارت نقل شده باشد به گونه ای که احتمال ندهیم این همه راوی و سلسله سند جعلی بوده یا اینکه عده ای با یکدیگر جمع شده اند تا به دروغ مساله ای را گزارش دهند، لذا بالاترین و معتبرترین روایت، روایت متواتر است.

خبر صحیح: حدیثی است که راویان آن از گوینده تا نویسنده همگی عاقل، بالغ، مسلمان، عادل، راستگو و ... باشند و جای هیچ شک و شبهه ای در آن روایت نباشد به

چنین روایتی صحیح می گویند، حال روایتی که هم صحیح باشد هم متواتر، از بهترین نوع روایات است.

پاسخ: تواتر و صحت حدیث غدیر مسئله ای نیست که فقط از طرف شیعه باشد بلکه در منابع معتبر برادران اهل سنت نیز به تواتر نقل شده است.

•اثبات تواتر و صحیح بودن حدیث غدیر از منابع اهل سنت:

اولین دلیلی که در متواتر بودن حدیث غدیر وجود دارد، این است که در زمان صدور روایت غدیر بسیاری از مردم برای حج همراه پیامبر (صلی الله علیه و آله) از مدینه خارج شده بودند و رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) وظیفه داشتند که به دستور خداوند ابلاغ رسالت کنند و در روایت آمده است در بین مردم اعلام کردند هر یک از انصار، مهاجرین و کلا قبیله های مختلف عربی که می توانند همراه ایشان حج به جای آوردند، رهسپار مکه شوند. (منابع مختلف اهل سنت این موضوع را بیان کرده اند، از جمله طبقات ابن سعد، جلد 3، صفحه 225، فرید وجدی در دائره المعارف خود، جلد 3، صفحه 542، سیره حلبیه جلد 3 ، صفحه 283 و ...)

این منابع آمارهای مختلفی را از وجود افرادی که شاهد ماجرا بودند و سبب تواتر غدیر می شوند، ذکر می کنند. برخی شاهدانِ غدیر را 90 هزار تن، برخی 114 هزار تن، بعضی 120 هزار تن و حتی 124 هزار و بیش از این گفته اند.

اما در خصوص کسانی که حدیث غدیر را مستقیم شنیدند، باید گفت صحابه بسیاری عبارت «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را در ماجرای غدیر شنیدند. سبط ابن جوزی که یکی از علمای حنفی مذهب است (متوفی سال 654 هجری) می گوید که: اتفق العلماء السیر أنَّ القصّه الغدیر....  دانشمندان سیره نویس اتفاق نظر دارند که ماجرای غدیر در ذی الحجه اتفاق افتاد و صحابه بسیاری که در مکه و مدینه زندگی می کردند و 120 هزار نفر بودند غدیر را دیدند "و سمعوا منهم" و همچنین شنیدند عبارت من کنت مولاه (تذکره الخواص، به نقل از الغدیر، جلد 1، ص 296)

احمد ابن حنبل در مسند خود و ترمذی در سنن خود و دیگران نیز این مطلب را نقل کرده اند.

دلیل سومی که  اثبات می کند این روایت متواتر بوده، طرق بسیاری است که این حدیث از این طرق متفاوت نقل شده است به گونه ای که صدور آن راویان مختلف و متفاوت باعث می شود کسی در صحت آن شک نکند. 

مثلا احمد ابن حنبل روایت غدیر را از چهل طریق در مسند خود نقل کرده است، ابن جریر طبری از هفتاد و دو طریق، ابن عقده از 105 طریق، حافظ ابوعلاء عطار همدانی از 250 طریق، ابوسعید سجستانی از 120 طریق، ابوبکر جعابی از 125 طریق، و حتی برخی از شعرایی مشهور اهل سنت مانند امیر محمد یمنی در قرن 12 هجری، از 150 طریق این روایت را نقل کرده اند.

بنابراین روایت غدیر آن قدر طرق مختلف در سند آن وجود دارد که در تواتر آن شکی ایجاد نمی کند.

از سوی دیگر علمای فراوان اهل سنت به صحیح بودن روایت غدیر اعتراف کرده اند. مانند ابوعیسی ترمذی در صحیح ترمذی جلد 2 صفحه 298، که می گوید: هذا حدیث حسن صحیح. قرطبی در الستیعاب جلد 2 صفحه 273 ، حاکم نیشابوری در المستدرک علی الصحیحین، جلد 3، صفحه 109، ذهبی در تلخیص المستدرک در همان جلد 3 صفحه 109، ابن کثیر در تاریخ خود جلد 5 صفحه 209 می گوید و ... .

همچنین ابن حجر عسقلانی می نویسد: اما حدیث من کنت مولاه فعلی مولاه کثیر الطرق جدا و کثیر من اسانیدها صحاح؛ حدیث من کنت مولاه... از طرق مختلف نقل شده و بسیاری از سندهای آن صحیح است (فتح الباری جلد 7، صفحه 61)

پس این روایت ضعیف نیست و نه تنها علمای شیعه بلکه علمای بسیاری از اهل تسنن نیز آن را صحیح و متواتر دانسته اند.

دلیل پنجم نیز آن است که علمای اهل سنت بر متواتر بودن غدیر تصریح کرده اند. مانند ابوحامد غزالی در سر العالمین می گوید که: اجمع الجماهیر علی متن الحدیث، (ابوحامد در تواتر این روایت ادعای اجماع می کند).

ابن جوزی در تذکره الخواص الامه صفحه 62، ذهبی در میزان العتدال جلد 1 صفحه 500 و همچنین در سیر العلام النبلاء جلد 19، صفحه 328. 

به مصادیق و نمونه های دیگری هم می توان در این زمینه اشاره کرد؟

بله؛ مثلا ابن کثیر دمشقی در کتاب البدایه و النهایه جلد 5، ص 233  وقتی حوادث سال دهم هجری را بیان می کند روایت من کنت مولاه را ذکر کرده و می نویسد: قال شیخنا الحافظ ابوعبدالله الذهبی: الحدیث متواتر اتیقن أن رسول الله قاله؛ یعنی این حدیث متواتر است و یقین دارم که پیامبر اکرم [صلی الله علیه و آله] آن را فرموده اند.

 همچنین افراد بسیاری مانند ابن جزری، جلال الدین سیوطی، علاء الدین سمنانی، زرقانی مالکی، و ... بر متواتر بودن این روایت تصریح کرده اند.

و حتی آیه ای که پیش از واقعه غدیر نازل شده است:

« يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ » (مائده-67)؛

اي پيامبر! آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شده است، (به مردم) ابلاغ كن؛ و اگر چنين نكني، رسالت خدا را انجام نداده اي.

لذا حدیث مبارک غدیر که از دهان مبارک پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) صادر شد، مبنی بر اینکه «من کنت مولاه فعلی مولاه» هم صحیح است و هم متواتر و این صحت و تواتر را هم علمای شیعه قائل هستند و هم علمای معتبر و برجسته اهل تسنن و این تنها وهابی ها هستند که چون خفاش از روشنایی خورشید می گریزند.

 

منبع: وعده صادق

خادم الائمه بازدید : 134 جمعه 19 دی 1393 نظرات (0)

17 ربیع

بَــــلغَ الْــــعُلی بِـــکــــــمالِــه

کَشَـــــفَ الــدُّجـــی بـــجـــماله

حَــسُنَـــتْ جَـــمیع خِـــصـاله 

صَـــلّوا عـــــــــــــلیــه و آلـــه

به سبب کمالش به بلندی رسید،
با روی نکوی خود تیرگیها را برطرف ساخت،
همهی روشهایش نکوست،
بر او و خویشانش درود باد.


His perfection procured exaltation
His beauty dispelled the darkness
All his attributes were good ones
Pray for him, and for his family

 

شعر از سعدی علیه الرحمه

17 ربیع الاول

 

هفدهم ربیع الاول،سالروز ولادت حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق(ع) بر مسلمین جهان مبارک باد.

خادم الائمه بازدید : 146 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (2)

هجده بهار بی تو گذشتن، بعید بود

از ما چنین ز پای نشستن، بعید بود

عهدی که با تو بود،شکستن، بعیدبود

دل را به غیر راه تو بستن، بعید بود

آری بعید، بود ولی شد،عوض شدیم

حرف از حمایت ز علی شد، عوض شدیم

بی دغدغه قرار نشد، زندگی کنیم

اول قرار بود،فقط بندگی کنیم

با دیگران به مهر تو بخشندگی کنیم

حالا چطور قصه شرمندگی کنیم؟

سید،قرار های قدیمی عوض شدند

آن جمع های خوب و صمیمی عوض شدند

گفتی مباد، راه شهادت عوض شود

با اختلاف، یک شبه هیئت عوض شود

راه شما ز جاده وحدت عوض شود

خاکی شوید، رسم مروت عوض شود

سید ولی، شرایط صحبت عوض شده است

روی ولی ز شدت غربت عوض شده است

ما لاف میزنیم، ولی غصه می خورد

دیگر نه در خفا که جلی غصه می خورد

از ادعا و بی عملی غصه می خورد

در خطبه هاش سید علی غصه می خورد

هشتاد و هشت، غمش عمیق است مجتبی

آقای ما بدون رفیق است مجتبی

هشتاد و هشت با دل رهبر چه کرده بود؟

با قلب این سلاله ی حیدر چه کرده بود؟

دشمن برای کشتن باور چه کرده بود؟

با عقده های خندق و خیبر چه کرده بود؟

هشتاد و هشت با چه قدر رنج و درد رفت

مولای ما مقابل ما گریه کرد،رفت

این روز ها،دوباره حقایق عوض شده

انگار باز، شرح دقایق عوض شده

خاشاک جلوه کرده،شقایق عوض شده

معشوق بی کس است؟نه،عاشق عوض شده

یک عده در خیال تقلب،فنا شدند

با آن همه نفاق و تذبذب فنا شدند

طلحه زبیر ها،همه عمار آمدند

غارتگران دوباره طلبکار آمدند

با تیتر های خسته ز پیکار آمدند

با فتنه های خویش به بازار آمدند

آیا مسیر فتنه فراموش می شود؟

آن جای تیر فتنه فراموش می شود؟

هاشا بسیجی از دم پیکار بگذرد

از این غماش تازه طلبکار بگذرد

از آن همه اذیت و آزار بگذرد

میثم کجا ز عاقبت دار بگذرد؟

این خاطرات،پاک به درهم نمی شود

این زخم باقی است،نه مرهم نمی شود

از ما مپرس آن همه صحبت چه شد،نشد؟

آن بند بند خط وصیت چه شد،نشد؟

قول و قرار امر ولایت چه شد،نشد؟

آن حرف از سفارش وحدت چه شد،نشد؟

تقصیر ماست سینه ما پر ز نور نیست

در جمعه هایمان اثری از ظهور نیست

سید دعا نما که پر از فضلمان کنند

لایق برای مرحله  بذلمان کنند

کابوس دشمنان بد و رذلمان کنند

حتی اگر به خاطر شعر عزلمان کنند

ما بی سواد و تازه ه دوران رسیده ایم

با جان، حصار دور ولایت کشیده ایم

این حرف آخر است،مرا هم تکان بده

یک جرعه از بهشت به بیچارگان بده

مارا به مادر خودت امشب نشان بده

یک لحظه راهمان به دل آسمان بده

ما بی خیال رسم حسینی نمی شویم

 ما بی خیال راه خمینی نمی شویم

(شاعر محمد علی رضاپور)

تعداد صفحات : 7

درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت شما کاربر گرامی این وبسایت در جهت حفظ و گسترش فرهنگ ملی و عقاید و آرمان های انقلاب اسلامی ساخته شده است. برای خواندن ودیدن تمامی مطالب لطفا ابتدا عضو شوید. در انجمن می توانید به گفتگو بپردازید. برای اطلاع از اخرین بروز رسانی و دریافت پیامک در زمان ولادت ها و شهادت ها لطفا در سامانه پیامکی عضو شوید. با تشکر مدیریت وبسایت.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • قیمت اجاره خودرو
  • شهيد علمدار
  • سایت جامع آزادگان
  • دوست قرآن
  • بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی طبری
  • آپلود عکس
  • هیئت زینبیون ساری
  • پایگاه اطلاع رسانی مهدویت
  • کتابخانه مجازی
  • مطالب مذهبی روز
  • ابزار وب
  • پنل گفتگو با اعضا
  • اسلام کوئست
  • تست اعتیاد به اینترنت
  • تبلیغات رایگان اینترنتی
  • وب سایت فرهنگی مذهبی مهناج
  • اخرالزمان
  • پرسمان احکام
  • پایگاه اطلاع رسانی آیت العظمی بهجت
  • پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی
  • پایگاه اطلاع رسانی علامه بهلول گنابادی (ره)
  • پایگاه اطلاع رسانی آیت الله دستغیب
  • پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی سید علی خامنه ای
  • پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی
  • پایگاه آیت الله فاضل لنکرانی
  • پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی
  • پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی
  • پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صانعی
  • ویکیپدیا فارسی
  • ابزار وب مذهبی
  • سایت موسسه ی نینوا
  • سایت عاشقان امام حسین(ع)
  • صالحین بهشتی
  • جنگ نرم و تحولات منطقه
  • اسلام دانلود
  • لینکستان سایت های مذهبی
  • پورتال رسمی آنتی666
  • جنبش مصاف
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • بزرگترین کامیونیتی ایرانیان مقیم استرالیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    آیا از مطالب سایت راضی هستید؟
    بنر دوستان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 278
  • کل نظرات : 70
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 1,121
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 1,403
  • بازدید ماه : 1,345
  • بازدید سال : 12,310
  • بازدید کلی : 138,786
  • کدهای اختصاصی
    عضویت سامانه وبسایت ما


    آپلود عکس | آپلود | سایت آپلود عکس | اپلود عکس

    لوگوی وبلاگ ما
    معرفی کتاب

    کتاب موعود نامه یا الفبای مهدویت

    نوشته ی مجنبی تونه ای

    انتشارات مشهور

    http://www.zarrinbook.com/media/catalog/product/ls_ec3c0_m3.jpg